Holistisk medisin

Som både foreldre og behandlere forstår vi at vi ønsker å bruke så naturlige, trygge og effektive midler som mulig for barna våre. Vi bruker en blanding av ulike metoder for å støtte barnets helse på best mulig måte, samtidig som vi fremmer barnets reelle velvære gjennom livsstils- og kostholdsråd som kan føre til varige endringer.

Integrativ, «funksjonell» medisin

• Forsøk på å finne de underliggende årsakene til sykdommen gjennom en omfattende evaluering av anamnese, kosthold og livsstil.
  • Konvensjonelle og integrative laboratorietester utføres for å vurdere og adressere underliggende ubalanser eller overskudd som kan forårsake symptomer.
  • Urter og kosttilskudd brukes for å avvenne fra legemidler når det er mulig.
  • S.L.I.T. (Sub Lingual Immuno Therapy) som et alternativ til allergisprøyter.
  • «Amen Method Professional» er tilknyttet Amen-klinikker og kan bruke lignende ressurser og henvise til SPECT-skanning etter ønske/behov.
  • Ideell modell for kroniske sykdommer som astma, allergier, hodepine, utmattelse, ADHD, ASD, tilbakevendende magesmerter, autoimmune sykdommer osv.

YOGA som MEDISIN

• Medical Yoga to help with chronic diseases, especially related to stress or structural problems: Anxiety/depression, stress, ADD, back pain, etc.
  • Sequences can also be geared for Dosha imbalance, chakra/energy healing to complement other modalities

Fremtidsrettet, naturlig livsstil

• Våre behandlere lever en naturlig livsstil og støtter økologiske, bærekraftige bedrifter og produkter.
  • Vi samarbeider og støtter din bruk av alternative behandlere: Kiropraktorer, akupunktører, doulaer/jordmødre, energiarbeid, Reiki/Pranic Healing osv.
  • Støtter amming, tilknytningsforeldre og andre «crunchy» foreldrepraksiser